loading...
سیستم های پیشرفته منابع انسانی
مدیر منابع انسانی بازدید : 62 شنبه 10 خرداد 1399 نظرات (0)

گردش مالی ، دور ریختگی ، اتلاف وقت ، فرسودگی ... بسیاری از مشکلاتی که رهبران HR را در شب نگه می دارد را می توان به یک هیولای واحد ردیابی کرد: فرسودگی کارمندان. براساس یک گزارش گالوپ ، 76 درصد از کارمندان حداقل بعضی اوقات فرسودگی در محل کار را تجربه می کنند ، و 28 درصد می گویند که این کار را «اغلب» یا «همیشه» تجربه می کنند. برخی از رهبران منابع انسانی آن را اپیدمی محل کار خوانده اند.

 

بنابراین فرسودگی کارکنان چیست؟ و مهمتر از آن ، سازمان ها و متخصصان منابع انسانی در مورد آن چه کاری می توانند انجام دهند؟ ما اطلاعات لازم را برای شما فراهم خواهیم کرد تا به افراد خود کمک کنید تا در یک محیط کار همیشه در حال تغییر و تحول ، درگیر و با انگیزه باشند.

 

فرسودگی کارمندان چیست؟

حل مشکل فرسودگی کارمندان با درک تعریف آغاز می شود. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، فرسودگی کارکنان "یک سندرم است که ناشی از استرس مزمن در محل کار است که با موفقیت مدیریت نشده است." معمولاً با سه چیز مشخص می شود:

 

احساس کاهش انرژی یا فرسودگی انرژی

افزایش فاصله ذهنی ، احساسات منفی یا بدبینی پیرامون شغل خود

کاهش اثربخشی حرفه ای

کارمندان ممکن است در بعضی از مواقع مشاغل خود این یا همه این علائم را تجربه کنند - همه ما روزهای بدی داریم. اما وقتی کارمندان روز به روز برای مدت طولانی احساس خستگی ، منفی و ناکارآمد می کنند ، روزهای بد به فرسودگی تبدیل می شوند. و فرسودگی شغلی می تواند به سرعت به یک مشکل گران و جدی برای کارمندان و کارفرمایان تبدیل شود.

 

هزینه فرسودگی کارمندان

هزینه واقعی فرسودگی شغلی بسیار فراتر از تعداد انگشت شماری از کارمندان خسته و دفع شده است. در حقیقت ، گالوپ در سال 2016 تخمین زده است که فرسودگی شغلی کارکنان آلمان را حدود 9 میلیارد یورو از دست داده است. در ایالات متحده ، دانشکده فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد گزارش داد که فرسودگی شغلی 190 میلیارد دلار در سال در هزینه های مراقبت های بهداشتی ، و همچنین 120،000 مرگ ناشی از استرس دارد.

 

کشته شدن Hold؟ متأسفانه ، درست است

 

در حقیقت ، فرسودگی کارکنان در ژاپن چنان بد شده است که کلمه ای را برای آن اختراع کرده اند: "کاروشی" ، یا مرگ ناشی از کار. چند سال پیش ، درگذشت یک زن 31 ساله به عنوان موردی از کاروشی آشکار شد. وی پس از ورود 159 ساعت اضافه کار در یک ماه ، در اثر نارسایی قلبی درگذشت.

بدیهی است ، این یک نمونه شدید از هزینه فرسودگی کارمندان است. اما حتی فرسودگی خفیف در بین کارمندان شما می تواند تأثیر منفی قابل توجهی داشته باشد. یک گزارش گالوپ نشان می دهد که کارکنانی که فرسودگی شغلی را "اغلب" یا "همیشه" تجربه می کنند عبارتند از:

 

63 درصد بیشتر احتمال دارد یک روز بیمار را بگذرانند

نیمی از این احتمال است که در مورد نحوه دستیابی به اهداف عملکرد با مدیر خود صحبت کنید

23 درصد بیشتر از اتاق اورژانس بازدید می کنند

2.6 برابر احتمالاً به طور جدی به دنبال شغل دیگری هستند

13 درصد نسبت به عملکرد خود اطمینان کمتری دارند

هزینه فرسودگی شغلی برای افراد و سازمانها به طور یکسان زیاد است. مشخص است که شرکت شما قادر به پرداختن به آن نیست.

 

علائم فرسودگی کارمندان

دانستن علائم فرسودگی کارکنان می تواند به شما کمک کند قبل از اینکه مسئله بزرگی شود ، آن را در نیروی کار خود تشخیص دهید و به آن بپردازید. این امر به ویژه مهم است زیرا ممکن است کارکنان وقتی شما احساس سوختگی می کنند به شما اطلاع ندهند: در یک نظرسنجی مشخص شد که فقط از هر چهار کارمندی که دچار سوختگی شده اند ، فقط یک نفر در مورد این مدیر یا HR خود را اعلام کرده اند. در حالی که همه موارد فرسودگی شغلی یکسان نیست ، اما تماشای این علائم مکان خوبی برای شروع است.

 

فرسودگی

همه ما با رکود ظهر آشنا هستیم. خمیازه ، چشم فرو رفته ، افکار فازی. کار با آن ساعات آهسته بعد از ظهر می تواند دشوار باشد.

 

اما ممکن است کارمندان دچار فرسودگی شغلی شوند که انگار رکود ظهرشان تمام نمی شود. هر روز آمدن به کار به خودی خود خسته کننده است. و نه فقط از نظر جسمی. فرسودگی ذهنی می تواند به همان اندازه مالیات باشد.

 

بزرگترین خطر ناشی از فرسودگی این است که اغلب چرخه ای است. یک کارمند به کار می آید و خسته می شود. استرس روز وزنه بر آنها در شب و جلوگیری از خواب آرام است. روز بعد ، آنها حتی خسته تر از گذشته به مطب می آیند و چرخه ادامه می یابد. یک مطالعه چندین سال پیش تخمین زد که شرکت ها ممکن است هر سال حدود 3000 دلار در هر کارمند بخاطر خواب ضعیف از دست بدهند.

 

چه چیزی را باید تماشا کنیم:

 

بیخوابی

خوابیدن در میز یا جلسات

عدم توانایی تمرکز یا تفکر واضح

 

بدبینی

یکی دیگر از علائم رایج فرسودگی کارکنان ، نگرش بدبینانه است. همه ما در اداره چند بدبینی می دانیم - شاید حتی خودمان دچار بدبینی شویم. در حالی که همه گاهی اوقات در کار احساس ناامیدی یا منفی می کنند ، ممکن است کارکنانی که به طور مداوم رفتار می کنند ممکن است دچار فرسودگی شغلی شوند.

 

نگرش بدبینانه در محل کار یک شبه ایجاد نمی شود. بلکه با گذشت زمان و با تجربیات منفی مکرر رشد می کند. بیشتر اوقات ، کارمندان وقتی در تجربه کاری خود فاقد دو چیز هستند ، دچار بدگویی می شوند: اعتماد به نفس و وضوح شغلی.

 

اعتماد یک چیز نسبتاً شکننده است که از طریق تعامل مکرر با همان افراد یا موقعیت ها ساخته و تقویت می شود. هنگامی که یک مدیر به گونه ای عمل کند که به اعتماد یک کارمند خیانت کند ، مانند گرفتن اعتبار برای کار کارمند ، رابطه آسیب می بیند و آن شخص در طول تعامل بعدی محترم تر خواهد بود. اگر تعامل های بیشتر برای از بین بردن اعتماد ادامه یابد ، کارکنان شروع به شک به اهداف سازمان یا مدیر خود می کنند و از همکاری امتناع می ورزند (یا حداقل نمی توانند بهترین کار خود را انجام دهند).

 

حتی هنگامی که مدیران صمیمانه سعی می کنند به خوبی با کارمندان رفتار کنند ، ممکن است در تعیین انتظارات شغلی کاملاً کوتاهی کنند. یک مطالعه گالوپ نشان داد که تنها 50 درصد از کارکنان کاملاً موافق هستند که تصور روشنی از انتظارات شغلی خود در هر روز دارند (این بدان معنی است که 50 درصد دیگر تا حدی فاقد وضوح هستند).

 

عدم وضوح می تواند به دلیل استرس ایجاد شده برای کارکنان منجر به بدبینی (و بنابراین فرسودگی کارکنان) شود. یک مطالعه منتشر شده در Harvard Business Review ، پیشرفت چند تیم مختلف در یک سازمان را نشان داد تا چقدر شفافیت شغلی مهم برای کار مؤثر است. تیم هایی که پیشرفت بیشتری کسب کرده اند ، "رویدادهایی را که در آن ... اهداف مشخص بودند ، تجربه کردند" و مردم می دانستند که چرا کارشان برای تیم ، سازمان و مشتریان سازمان مهم است. " از طرف دیگر ، تیم هایی که پیشرفت کمتری داشتند تجربه کردند "رویدادهای بیشتری که گل آلود ، گیج کننده یا تصادفی اهداف را تغییر دادند."

 

چه چیزی را باید تماشا کنیم:

 

عدم همکاری

اتلاف وقت

عملکرد ضعیف

سرخوردگی یا بی تفاوتی

ناکارآمدی

یک کارمند سوخته و از کار افتاده نیز کارآمد نیست. و این ناکارآمدی غالباً نتیجه یک لیست بیش از حد و بی پایان کارها است.

 

هر سازمان دوره های شلوغ خود را طی می کند که همه افراد باید کمی وزن اضافی را به خود اختصاص دهند تا همه کارها راحت پیش برود. اما هنگامی که زمان بحران هرگز به پایان نمی رسد ، و کارمندان خود را مرتباً با کارهای زیادی متلاشی می کنند ، در معرض خطر فرسودگی قرار دارند.

 

نکته ای که کارمندان را از اثرگذاری در کار خود باز می دارد ، جریان مداوم حواس پرتی ها و وقفه ها است. تحقیقات UC Irvine نشان داد كه "در یك روز معمولی ... مردم به طور متوسط ​​سه دقیقه قبل از انتقال به یك رویداد دیگر ، روی هر یك رویداد صرف می كنند." در اکثر اوقات ، کارمندان بعد از قطع کار ، وظایف خود را تغییر می دهند ، و برای بازیابی مجدد تمرکز ، می توان زمان زیادی را صرف کرد. یک مطالعه مایکروسافت نشان داد که به طور متوسط ​​15 دقیقه طول می کشد تا مردم پس از چیزی به اندازه وقفه پست الکترونیکی ، به یک پروژه مهم برگردند.

آیا می توانید تصور کنید که در یک پروژه بزرگ و پیچیده با سه دقیقه افزایش با 15 دقیقه وقفه کار کنید؟ نه تنها این فوق العاده ناکارآمد است بلکه ناامید کننده و فرسودکننده است. متأسفانه ، این همان چیزی است که بسیاری از کارمندان در محل کار خود با آن روبرو هستند.

 

چه چیزی را باید تماشا کنیم:

 

ساعت کار بیش از حد

عملکرد ضعیف

تکالیف و پروژه های دیررس

جلسات اضافه بار

تنهایی

علامت نهایی فرسودگی کارمندان که می خواهیم آن را بپوشانیم تنهایی است. می توان گفت اگر یک کارمند احساس تنهایی و قطع رابطه کند دشوار است ، اما اگر آنها به طور مداوم از فعالیت های اجتماعی خارج شوند یا از تعامل با هم تیمی خودداری کنند ، ممکن است این مشکل باشد.

 

دوستی ها یک قطعه اساسی از معما درگیر شدن کارمندان است. گالوپ ، پس از بررسی بیش از 15 میلیون کارمند در سراسر جهان ، گزارش داد که افرادی که "بهترین دوست" در محل کار دارند ، هفت برابر بیشتر از افراد مشغول کار هستند. کارمندان با ارتباطات اجتماعی نزدیک در محل کار نیز تمایل دارند که در جذب مشتری بهتر باشند ، کار با کیفیت بیشتری انجام دهند ، از رفاه بالاتری برخوردار باشند و احتمال آسیب دیدن در کار نیز کمتر است.

 

از طرف دیگر ، افرادی که فاقد این نوع روابط هستند ، تنها هشت درصد احتمال درگیری بسیار دارند.

 

انسان ها موجودات اجتماعی هستند و تعامل معنادار اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از هر روز است. تحقیقات نشان داده است که برای داشتن یک روز پر رونق ، افراد به شش ساعت وقت اجتماعی نیاز دارند. بدون داشتن زمان اجتماعی ، فرد به همان اندازه احتمال دارد كه روز بد را به دلیل داشتن یك روز خوب گزارش كند. هر ساعت تعامل اجتماعی شانس داشتن یک روز خوب را افزایش می دهد.

 

متوسط ​​کارمند حدود 8 ساعت از روز خود را در محل کار می گذراند. اگر آنها در بین اعضای تیم خود هیچ دوستی نداشته باشند ، احتمالاً زمان اجتماعی آنها محدود به روزانه چند ساعت قبل یا بعد از کار است. این می تواند به روز بد بعد از روز بد و در نهایت فرسودگی کارمندان منجر شود.

 

چه چیزی را باید تماشا کنیم:

 

انصراف از همكاران

عدم تعامل اجتماعی

دوستی در محل کار کم و زیاد نیست

در مورد فرسودگی کارمندان چه باید کرد

همه ما هر روز یک منبع انرژی محدود داریم - اجازه دهید تصور کنیم این یک سطل کامل است. سطل را در طول روز با کار ، معاشرت ، ورزش و سایر فعالیت ها خالی می کنیم. در پایان روز ، باید با استراحت و شارژ مجدد ، سطل خود را پر کنیم ، بنابراین برای روز بعد آماده هستیم.

 

فرسودگی کارمندان چیزی است که وقتی یک کارمند بدون پر کردن دوباره سطل خود را خالی می کند اتفاق می افتد. هر روز وام خود را می گیرند و نمی توانند بازپرداخت کنند.

 

در مقاله ای از بررسی بازرگانی هاروارد ، نویسندگان مفهوم مقاومت را بررسی می کنند. آنها توضیح دادند كه انعطاف پذیری فقط در مورد استراحت نیست بلكه مربوط به بهبودی است. مانند پر کردن سطل ، بهبودی واقعی بیش از آن است که از نظر جسمی از مطب خارج شوید. این بدان معنی است که به مغز ما از استرس استراحت می دهد ، نه اینکه در مورد خانه خود نگران این پروژه بزرگ باشیم.

 

شما به عنوان یک متخصص HR ، مسئولیت سلامت روحی و جسمی هر کارمند را بر عهده ندارید. با این وجود ، کاری که می توانید انجام دهید این است که سازمان خود را به مکانی مثبت برای کار تبدیل کرده و سپس به افراد خود ابزاری بدهید تا بتواند به طور موثر بهبود یابد. در اینجا چند قسمت تمرکز وجود دارد که HR می تواند در نبرد با فرسودگی کارمندان تغییری ایجاد کند.

 

فرهنگ شرکت

اگر قبلاً اینگونه نباشد ، باید تعادل کار و زندگی به بخشی از فرهنگ سازمان شما تبدیل شود. و منظور ما فقط چاپ کردن روی پوستر در اتاق استراحت نیست.

 

فرهنگ بی سابقه شرکت شما چیست؟ آیا به دلیل ماندن دیر کار و ساعات طولانی کار ، کارمندان مورد ستایش و پاداش قرار می گیرند؟ آیا انتظار می رود کارمندان از ساعت 10 شب به ایمیل ها پاسخ دهند؟ همه این عناصر بر آنچه اعتقاد کارمندان در مورد فرهنگ شرکت شما دارند تأثیر می گذارد.

 

برای ایجاد فرهنگی که به کاهش فرسودگی شغلی کارکنان کمک می کند ، مطمئن باشید که مدیران انتظارات منصفانه و شفافی را در مورد ساعات کار و پاسخگویی با کارکنان خود دارند. کارمندان باید به این نیرو برسند که در حالی که ساعت کار هستند ، سخت کار کنند و تمرکز کنند ، و سپس در پایان روز از کار (و استرس همراه آن) جدا شوند.

زمان پرداخت

البته یکی از مؤثرترین روشهای شارژ مجدد کار ، عدم کار کردن است! در حالی که به کارمندان باید اجازه داده شود که هر شب بعد از کار ، جدا شوند و بهبود یابند ، گاهی اوقات نیاز به یک استراحت اساسی دارند. به گفته گلسدور ، متوسط كارمند آمریكایی كه واجد شرایط PTO بودند ، فقط در سال 2016 از 54 درصد از زمان موجود خود استفاده می كرد.

 

مزایای تعطیلات به ویژه با جلوگیری از فرسودگی شغلی کاملاً مستند است. در BambooHR ، ما هر سال یك مزایای تعطیل پرداخت شده به همه كاركنان ارائه می دهیم. این مزایا کارمندان را تشویق می کند تا درواقع از وقت مرخصی خود استفاده کنند و از آن در تعطیلات واقعی استفاده کنند ، جایی که می توانند به طور کامل از کار جدا شوند. در نتیجه ، آنها با انرژی بیشتری به مطب باز می گردند ، آماده هستند تا بهترین کار خود را انجام دهند.

در حالی که ممکن است سازمان شما نتواند تعطیلات با حقوق پولی ارائه دهد ، شما هنوز هم می توانید برای تشویق کارمندان به وقت مرخصی قدم بردارید. به عنوان مثال ، شما می توانید به کارمندان در مورد سیاست تعطیلات شرکت خود و مزایای تعطیلات آموزش دهید و می توانید اطمینان حاصل کنید که روند ردیابی ، درخواست و تأیید زمان تعطیل برای همه آسان و در دسترس است.

 

چک های منظم

به یاد داشته باشید که از نظرسنجی که ذکر کردیم ، نشان داد که فقط از هر چهار کارمند یک نفر به مدیران یا منابع انسانی خود می گویند که احساس سوختن دارند؟ این بدان معناست که شما نمی توانید صبر کنید تا مردم شما قبل از اقدام ، صحبت کنند. منابع انسانی و مدیران باید با مراجعه به طور منظم با کارمندان ، در زمینه کار در برابر فرسودگی شغلی پیشگام باشند.

 

مدیران در این فرآیند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. آنها باید هر یک از اعضای تیم خود را به صورت منظم یک به یک برگزار کنند تا بتوانند ارتباط و اعتماد را تقویت کنند. سعی کنید از تمرکز این گفتگوها از انجام اهداف عملکرد خودداری کنید. در عوض ، از آنها به عنوان فرصتی برای کارکنان استفاده کنید تا بازخورد ، نگرانی های صوتی یا توضیح چالش های خود را نشان دهند. به نوبه خود ، مدیران باید سؤال کنند ، با دقت گوش دهند و در صورت لزوم ، مشاوره ارائه دهند.

 

منابع انسانی می تواند با آموزش آنها در مورد نحوه برگزاری جلسات موفق یک به یک و کمک به آنها برای یافتن راه حل برای هر مشکلی که کارمندان ایجاد می کنند ، از مدیران پشتیبانی کند. شما و تیم منابع انسانی خود می توانید با بررسی رضایت کارمندان از بازخورد کارکنان بگردید تا مشخص کنید آیا موضوعات گسترده تری در مورد بسیاری از کارمندان وجود دارد.

 

مهمترین نتیجه کارکنان یک به یک (یا بررسی رضایتمندی کارکنان) این است که افراد شما احساس شنیده و درک کنند. منابع انسانی و مدیران باید پس از دریافت بازخورد با کارمندان پیگیری کنند تا به آنها اطلاع دهند که چگونه از این بازخورد استفاده می شود. این بدان معنا نیست که سازمان شما باید هر بار که کارمند نگرانی ایجاد کند ، تغییرات گسترده ای ایجاد کند ، اما هر کارمند باید احساس کند که بازخورد آنها حداقل ثبت و مورد بررسی قرار گرفته است.

 

مراحل بعدی شما

هنگامی که ما فرسودگی کارکنان را به عنوان مشکل جدی و پیچیده ای که وجود دارد ، می توانیم شروع به کار بر روی راه حل های واقعی کنیم. این فقط خستگی ، بدبینی ، ناکارآمدی یا تنهایی به تنهایی نیست. این همه یکباره می تواند باشد و می تواند هزینه های مخربی را برای افراد و سازمان ها به طور یکسان داشته باشد.

 

در حالی که ممکن است شما نتوانید کل مشکل را بصورت یکجا حل کنید ، و این باعث می شود که سازمان شما به مکانی سالم و مثبت برای کار تبدیل شود و به کارکنان کمک کند احساس ارزش و فهم کنند ، دو قدم بزرگ در جهت درست است. روی این استراتژی ها کار کنید و شاید بتوانیم این بیماری همه گیر را به روند گذشته تبدیل کنیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 664
  • بازدید کلی : 2,528